Thursday, April 10, 2008

.::who i am::.

Selamat datang.. Welcome.. Ahlan wa sahlan...
Nama diberi.. Ali imran bin Md Salleh..
Dilahirkan pada 15ogos 1984
bertempat di hospital kuala lumpur pada jam 3.45am..
Azan pertama yang ku dengari oleh seorang manusia..
Manusia terhormat dalam hidup aku.. Md Salleh Md isa..
I love U Abah.. And u to Mak..

Mula mengeja dan belajar menulis dari tahun 1990..(Masa aku tadika)
11 buah sekolah dah pun aku masuk sehingga sekarang..
Tapi, kedahagaan mencari ilmu tak pernah hilang dan tak akan hilang.. Amin...

Sekarang dalam proses mencapai ke tahap ijazah sarjana muda..
Segala bentuk doa dan pesanan amat aku harapkan buat sesiapa
yang terbaca tulisan ni..

Pengalaman sejak aku mula bernafas dalam dunia ni..
Singkat kan la yea.. aku cerita point2 je..

- Pernah bergaduh dengan :- Adik-adik, Abang, Kakak, Mak dan Abah, Kawan-kawan, Cikgu, ustaz dan ustazah..(Maaf kan aku..)
- Pernah lawan tumbuk ngan kawan-kawan..(Tapi semua aku kalah..)
- Pernah adekan rancangan merompak pejabat sekolah.. (menjadi projek tu)
- Dapat keputusan yang mengejutkan dalam UPSR.. (LULUS)
- Aku manusia yang bergelar "HAFIZ QURAN" pada tahun 1999..
- Pernah menghadapi 6 kemalangan jalan raya.. (Nasib tak mati)
- Pernah membunuh 3 haiwan yang melintas jalan (Ayam je semua)
- Pernah panjat tiang elektrik sebab nak pasang bendera hijau.. (semangat giler masa tu)
- Antara kenderaan yang pernah di pandu..Basikal 3 roda.. Basikal tua..Yamaha rxz, Kriss, EX5, Honda Wave (Dah kena curi) Suzuki smash.. Vespa (Bapak aku punya) Mercedes E-Class.. KIA Sorento.. Toyota Estima.. Proton saga,iswara,Neo,Waja.. Kancil.. Myvy.. Van Nissan.. Dan last sekali.. Lori bapak aku.. (kalo dia tahu aku penah bawak lori dia.. Habis la aku..)
- Pernah bekerja sebagai penjual kuih mase umo 7 tahun dengan adik aku kat selayang baru.. (Kuih!! Kuih!!) pekerja kilang HPA, Kilang wayering.. (Toke die Bapak sedare kawan aku) Restoran seafood padang jawa.. (Shid Seafood)Tenaga pengajar di Adek cottege Shah Alam..
(Aku maafkan semua orang)
- Habis.. Nak tahu lagi?? Add la aku.. imransalleh84@yahoo.com

kenapa aku wujudkan blog nie?? sebab aku suka menulis..
Dan sedang dalam proses pembelajaran menjadi seorang penulis..
So.. Kalo nak kritik tu.. Tapis-tapis la same okay..
nak kritik tulisan orang kan ade etikanye..Seorang penulis wajib tahu cara-cara atau etika menegur tulisan orang lain..

Akhirnya.. Maafkan aku sekiranya bahasa yang aku gunakan agak kasar.. Bukan tak boleh berlembut dan bersopan santun.. Cuma tak nak hipokrit dalam menyuarakan hak sendiri.. Ape-ape hal sekali pun.. Baik atau buruk.. Ini lah Ali imran md salleh...Juga makhluk luar biasa ciptaan Tuhan.. (Mana ada ciptaan Allah yang biasa?? Semuanya luar biasa..) Kiranya bersua lagi.. Wassalam...



0 comments: