Monday, September 26, 2011

3 minggu pertama

Hampir 3 minggu dalam bi'ah yang baru, keliru dan celaru lumrah bagi setiap yang baru. Dalam menahan rindu agar tidak dihidu, bila kefahaman untuk berjuang terkadang kaku. Kekuatan hanya diharapkan pada yang satu. Dalam sujud pasrah ku mengadu.. Bantulah yaTuhanku..

Dah macam lirik lagu pun ada, tapi itulah hakikat sebenar yang mesti dilalui bila azam dan cita-cita untuk menggapai bintang tidak semudah lembut bibir yang menutur. Sahabat lain sibuk dengan kerjaya masing-masing, kita pula sibuk dengan kerja kursus yang dianugerah oleh Doktor dan Profesor untuk disiap dan dibentangkan pada dateline yang amat singkat (ada masa sebulan sebenarnya, tapi rasa macam sehari).

Sungguh, sedikit tak banyak terkesan juga dengan gaya hidup sahabat-sahabat bekerjaya yang entah berjaya ke tidak. Peranan teman dan kefahaman sebenar harus dibenak sentiasa untuk tidak tergelincir dari landasan harapan insan-insan tersayang yang tidak putus-putus menyalurkan aura semangat dari kejauhan.

Masih mencari, tajuk yang releven untuk dibentangkan di hari viva nanti. Sedang berusaha, dalam menambah baik tulisan yang masih banyak cacat dan comot dimata anda. Maaf semua, ini hanya latihan kala bosan bila ditinggal teman sebilik untuk pulang bersama keluarga.

(Macam mana nak hasilkan tulisan macam Mohd Afif Zuhdi?)

0 comments: