Wednesday, January 7, 2009

Air mata yang kau alirkan

Sedih dan gembira.
kadang-kadang air mata sentiasa diiringi bersama. Diantara nikmat terbesar kurniaan tuhan buat hambaNya.Pun begitu, air mata yang paling dinilai disisiNya adalah air mata yang takutkan azabNya dan mengharapkan redhoNya.

Rata-rata sekalian umat mengerti akan hakikat sebenar air mata yang di alirkan. Cuma salah keadaan dan tempat membuatkan air mata yang dialirkan menjadi sia-sia. Walaupun selaut air mata yang berhambur dari setiap kelopak mata, langsung tiada nilainya jika bukan kerana Allah diatas setiap titisan air mata yang dialirkan.

Hari ini..
Menangis kerana ada masalah dengan kekasih, menangis kerana ada masalah dengan keluarga, menangis kerana ada sebarang bentuk masalah ataupun sabarang bentuk kegembiraan. Titisan demi titisan yang dikeluarkan berhargakah?? dinilaikah disisi tuhan??

Hari ini..
Begitu banyak air mata yang mengalir di bumi saudara kita palestine. Kita juga pada masa yang sama ada yang mengalirkan air mata. Tapi atas sebab dan untuk apa?? Kalau disebabkan saudara kita di palestine air mata yang dialirkan, bernilaikah air mata tersebut?? Atau hanya sekadar pembaziran air mata yang kita lakukan?? Jika hanya air mata yang mampu kita keluarkan langsung tidak akan memberi apa-apa bantuan buat saudara kita disana.

Waktu ini..

Bantulah saudara kita sedaya yang termampu dari sekadar mengalirkan air mata yang sia-sia. Berdoalah untuk mereka jika hanya itu yang terdaya. Jangan lah sia-siakan air mata selain dari penciptaNya walaupun tiada halangan untuk menahan dari terbitnya air mata tersebut.


2 comments:

Zulfan said...

Karena negara-negara Islam di Timur Tengah dalam cengkeraman Amerika Serikat, maka peristiwa "biadab" pembantaian besar-besaran umat manusia di Palestina oleh zionis Israel mereka anggap sebagai tontonan yang mengasyikkan. Tunggu saja azab Allah SWT.

~PakKaramu~ said...

Salam

Apanila ada kekejaman terhadap umat islam maka barulah orang islam mahu sebut Allah, jika tidak mereka lupakan Allah lalu Allah lupakan mereka