Monday, June 1, 2009

Sampai disini dahulu..



Bismillah wal hamdulillah

Hanya tinggal dua hari dua puluh dua jam dari saat ini saya dan rakan-rakan sekuliah tahun akhir Qiraat Shoubra bakal menduduki peperiksaan terakhir peringkat ijazah sarjana muda. Sedar atau tidak itulah kenyataan yang mesti kami hadapi bagi melihatkan hasil penat jerih kami selama tiga tahun terpisah dari keluarga dan segalanya di perantauan.

Moga imtihan yang bakal dihadapi ini sedikit sebanyak akan memberi pengajaran bermakna buat saya dan rakan-rakan dalam mencari redho ilahi untuk mendidik jiwa dan mematangkan fikiran lantas membuahkan hasil untuk masyarakat Malaysia amnya dan dunia umumnya insyaAllah.

Untuk entri terakhir saya kali ini sehingga berakhirnya pasca imtihan nanti, suka saya mengingatkan akan diri yang alpa juga buat teman-teman diluar sana bahawasanya apa jua matlamat atau kehendak kita dalam kehidupan ini, jangan lah sekali-kali kita pisahkan dengan maksud sebenar kita dalam mencapai redho ilahi.

Sentiasa bajakan ingatan kepada Allah di hati dalam mengiringi setiap amal dan perbuatan, insyaAllah hidup akan terasa lebih bererti dalam menempuh mehnah dan cabaran selagi diri merasa hamba yang kerdil di sisi ilahi.

Alakullihal, Doakan agar semua penuntut Malaysia tahun akhir di bumi shoubra memperoleh natijah yang baik bakal kami terima kelak, insyaAllah amin.

.::Remember Allah All The Time::.

>Doa+Usaha+Tawakkal= kejayaan dalam keredho'an<

1 comments:

fieqa said...

salam~..
nice post!..
maat taufiq wannajah fil imtihan!..
wah3..dah nk habes da ke..
all the best!
insyaAllah,
set up niat balek,
moge redha Allah sntiasa mengiringi.insyaAllah..