Tuesday, December 2, 2008

4 petang sampai 11 malam

Asal bukan sebelum pukul 4 lagi hari ni aku dah kuar rumah.. Tapi memandangkan aku terlupa sesuatu.. Atau dalam bahasa melayu yang lainnye.. Aku tertinggal barang kat rumah.. Adeh... Penat giler.. Rupanya aku tersilap bawak pendrive masa nak print tadi.. Nak tak nak terpaksa patah balik la jawabnyer.. Huhuhu... Sesampai je tempat yang nk dituju.. Aku pun beli la buah tangan.. Biasa laa... Nak pergi ziarah orang dengan berhajat.. Tak kan la nak tangan kosong pulak kan.. Ikhlas atau pun tidak.. Allah taala je yang mengetahui.. Korang tak payah sibuk-sibuk nak tahu aku ikhlas ke tak.. Korang bace je ape aku nak cerita ni sudah.. He he he...

Memang la nasib aku mase smpai je pejabat PMRAM.. Hajatnye nak cop iklan.. Yea la kan.. tak lame lagi bebudak wilayah kat sini nak dapat imarah baru dah.. Dah selesai je cop dalam 15 keping.. Ust keny plak cakap iklan aku buat tu tak lulus sebab ade dua lambang.. Laa... Mane la aku nak tau.. Aku pon satu.. Tak tanya dulu.. So.. Padan la muka aku... jadi.. sesape nak buat iklan yang nak cop PMRAM.. Lepas ni.. Sile letak satu logo je tau.. Logo PMRAM jer.. Dah memang macam tu etika die.. Korang tak payah banyak soal.. Huhu.. Jadi.. Aku ngan hati yang macam orang lari dari ah-long pon terpaksa la terima keputusan tu... 15 keping iklan 2.. Akan aku buat conteng-conteng.. Lepas geram kat aku sendiri yang buat kerja tak tanya orang.. Huhu..

Lepas habis je kesah aku kat pejabat PMRAM.. Aku pon pergi la jumpa dengan orang yang ade buat temujanji ngan aku.. He he he.. Ape?? Korang jangan fikir bebukan plak.. Lelaki laa... Die nak bagi aku duit.. Sebab aku tolong kawan zaujah die beli barokah nak kirim kat bapak die kat mekah sana nuu... Huhu... Jumlah semua 112.50pound EGYPT.. Kami berdating di perhentian bas sabek tuu... Huhu.. die bagi aku 120.00pound Egypt.. Aku pon pelik laa... sebab dah terlebih.. So.. aku bagi la balik bakinye dalam 7.25pound EGYPT.. Sebab aku x de duit pecah mase tu.. Huhu.. Haa.. lupe lak... ustaz ni name die faisal.. Jadi.. Tak cukup la dalam 75sen... Urm... nak buat macam mane ekh?? Sebab aku masa tu nak cepat.. Die pon nk cepat.. Aku nak cepat sebab nak pergi markas nil.. Mase 2 dalam pukul.. 5.40 lebih kurang laa... dah gelap dah... Die plak nak cepat ntah la sebab ape... Orang dah kawin nie... Paham-paham la kan... Huhu... Die bleh bagi kat aku 25sen la plak.. Aku yang pada mulanya tak nak ambil... Terambil la plak... Walaupun aku tahu.. Aku bagi kat die tak cukup duit lebih tu.. Huhu..

Urmm... Sampai je aku kat markas Nil... Sekali tengok pejabat tak ade orang... Adeh... Penat lagi.. Huhuhu... Aku tak buang masa laa... Terus jalan kaki.. Tak kan jalan tangan plak kan... Huhu.. Tunggu bas pergi Asyir sebab nak ambil sain ydp aku... ngan nak amik surat kat kawan aku.. Kebetulan malam tu ade majlis ramah mesra ngan timbalan menteri.. Saifuddin Abdullah... Alaa.. Ahli parlimen temerloh tu laa... Datang sini buat krusus usahawan muda kat bebudak sini... lepas dah selesai semua urusan aku ngan ydp... Aku pon join la majlis tu kejap.. Sebab ape aku join?? He he he.. Sebab ade makan free laa.. Aku pon ngah lapo mase 2... Saifuddin ni kan... Aku thu die ade agenda tersendiri die datang sini... Buat krusus tu nak kabur kan mate orang jer... Mate aku tak dapat la yeaop... Hehehe... Bukan la aku ni hipokrit sangat nak pertahan ego.. Tapi.. Tu la kenyataan bile dah terang-terang kite berjuang untuk ape kan?? Ade la die cakap aku tertarik sangat.. Kate nye.. Nak kembalikan hak anak muda malaysia... Urm.. Ade sesi dialog lagi... Nak je aku tnya.. Kalau nak kembali kan hak anak muda.. Keanapa M.O.U dengan Al-azhar di batal kan?? tapi.. tak kesampaian.. Sebab sejuk sangat kat dataran tu... Huhuhu.. ade la mamay mane ntah tanye.... Ntah ape2 lagi soalan.. lebih mementingkan diri je soalan die tu... Maap la yea kalo terbaca kritikan aku nie...

Urmm.... Tak pe laa... Stop laa... bnyk lagi nk tau... Tapi nak kna tidoq la... Esok pukul 10pagi nak kepa p Arama la plak... Si saifuddin tu laa.. Nak jumpa semua wakil persatuan kat sini... Ape lagi laa die nak racun bebudak nie... Huhuhu.... Akhir kata... Segala sesuatu perbuatan bermula dengan niat.. Kalo baik niat tu.. InsyaAllah... Baik la natijahnye... begitu la jugak sebaliknyerr.... Wassalam...

0 comments: