Monday, December 1, 2008

Korban? Di korban? Pengorbanan? Sacrifice?

Yea... Rase-rase aku terlalu ramai yang faham dan jelas dengan maksud "title" yang aku pos kali ni.. Al-maklum saje laa.. Sape yang hidup kat dunia ni tak penah korban, Di korban, Pengobanan dan Sacrifice and whatever lah yang seangkatan dengannya... Ape-ape hal pun, semua yang pernah melalui situasi korban atau pengorbanan sudah pasti la ade kisah yang tersendiri kan? kan?


Tapi kan... Dalam sejarah pengorbanan pertama di dunia ni kn.. Bermula dari zaman Nabi Allah Adam a.s lagi.. So.. Islam la pembuka sejarah pengorbanan pertama di dunia ni.. Kan? Kan? Islam tu sendiri dah mengajar jalan yang terbaik untuk melakukan pengorbanan mengikut cara atau direction yang betul.. Ha? Ade ke pengorbanan yang tak betul yea?? Huhu... kalo berkorban ke arah yang tak betul... Bukan nama pengorbanan la tu... Ape laa... itu nama nya.. Urm.. nama ape ekh?? Alamak.. lupe lak nak tanya ustaz aku nama ape... Yea.. Ustaz aku nama walid.. tapi bukan nama dia yang aku tak tau laa...Huhu..

Sempena musim korban yang bakal tiba tak lama lagi ni.. Sesame la kita banyak berkorban yea... oOoOo.. jadi kalau bukan musim korban kita tak payah korban la yea?? Ish.. ish.. Bukan macam tu laa.. Kan maksud korban ni luas giler... So... Tak payah nak ajar itik berenang kan.. Korang pon dah tahap P.H.D dah bab-bab korban ni kan.. Jadi, atas kehendak masing-masing la nak tafsirkan macam mane maksud korban tu yea.. Yang dah jelas dan nyata nya.. Islam dah ajar kita kan macam mana nak melakukan pengorbanan yang dapat banyak pahala.. So.. Akhir kata.. Selamat menyambut hari korban sedunia...

Sekian, Terima kasih...

0 comments: